Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Suggesties week 11 & 12

HarmServer

Eigenaar
Beste lezer,

We willen jullie enorm bedanken voor alle suggesties die de afgelopen twee weken zijn ingediend. Het is fantastisch om te zien hoe jullie allemaal meedenken en bijdragen aan onze game-ervaring.

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met de hoeveelheid werk die nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

Suggesties.png

Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 12
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
nu kan je maar 15 spawners plaatsen op een eiland en dat lijkt me erg weinig kan je niet maken dat je kan upgraden voor meer spawners of een hoger spawner limiet want nu kan je niet eens elke spawner 1x plaatsen.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Voor het idee wat betrekking heeft op deze suggestie lopen al meerdere ideeën. Ook zijn er in het verleden al meerdere suggesties over de spawners en de spawn count aangemaakt. We hebben deze ideeën gebundeld en zullen kijken of en hoe we dit in de toekomst eventueel kunnen aanpakken.

Let wel op! Dit is geen belofte dat het hoger wordt maar we overwegen zeker de mogelijkheden.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 11
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
Met geld het kunnen upgraden van observers, hoppers etc.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie bevat te weinig informatie om inhoudelijk als idee mee te kunnen nemen.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 6
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
Ik denk da ik voor veel mensen spreek (die al wat verder zijn in het spel) dat het redelijk saai begint te worden. Ik denkt dat dat een groot deel ligt aan dat je bijna elke dag hetzelfde moet doen om geld te verdienen. Daarom stel ik voor om meer en mss creatievere manieren moeten komen om geld te verdienen.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie bevat te weinig informatie om inhoudelijk als idee mee te kunnen nemen.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 22
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
Zoals de meeste misschien wel gemerkt hebben, zijn sommige vaardigheden makkelijker dan de ander.
Farmen en vissen zijn hierin de boosdoeners, je krijgt relatief weinig xp voor de hoeveelheid tijd die je er in steekt. Als je gaat kijken naar hoeveel mining, houthak, jaag xp je krijgt in dezelfde tijd als je farmt of vist. Kan je zien dat deze helemaal niet in verhouding tot elkaar staan. Farmen en vissen gaat veel langzamer en dat zou ik graag anders willen zien, aangezien je deze vaardigheden nodig hebt om alle enchantments vrij te kunnen spelen. Ik ga eerst het kopje farmen behandelen en daar ga ik het hebben over mogelijke oplossingen voor het visprobleem.

Farmen:
Meer xp geven per block wat je hakt, als je kijkt naar houthakken en naar minen, krijg je daar per block 7 tot 10 xp per block, en aangezien je 20 blocks per seconde kan breken kan je dus ongeveer 140 tot 200 xp per seconde krijgen bij die vaardigheden. Maar bij farmen krijg je soms maar 0.02 xp per bamboe en bij sugar cane kan dit verschillen van 0.05 tot 0.4 ongeveer. Dit staat dus totaal niet in verhouding met hoe snel je de andere vaardigheden kan levelen. Ik vind dus dat daar nog wel wat verbetering mogelijk is. Bijvoorbeeld een nieuwe enchant toevoegen die je kan vrijspelen met vaardigheidspunten die de xp multiplier van farmen x2 x3 x4 x5 kan doen. Nog een mogelijkheid is om de blocks die je farmt gewoon meer waard te maken, zo kan iedereen makkelijker levelen en hoef je niet maanden te farmen om een hoog farming level te worden.

Fishing:
Veel mensen die al wat hebben lopen vissen is het vast al opgevallen, vissen levelt enorm traag. waardoor het bijna onmogelijk is om ooit in de buurt te komen van een hoog fishing level. Maar aangezien er op het vaardigheidspad fishing redelijk belangrijke dingen te verkrijgen zijn, is het best belangrijk om dit te levelen. Maar doordat dit zo traag gaat denk ik dat sommige mensen het snel opgeven en daardoor de motivatie om echt te grinden verliezen.

Daarom heb ik een paar mogelijke opties bedacht om vissen aantrekkelijker/makkelijker te maken.
Breng de vanilla fishing rod enchants terug, op deze manier duurt vissen een stuk minder lang en kan je in het begin het makkelijker levelen.

Maak de dropt van fishing meer xp waard. Zoals ook al bij het farmen, je krijgt in verhouding veel minder xp van vissen dan van minen, jagen en houthakken. Van een cod krijg je 9xp, salmon 25, pufferfish 44, en als je een keer geluk hebt maak je kans op een rare drop die dan 180 xp kan opleveren, als je ziet hoe lang je moet vissen om een rare drop op te kunnen vissen, kon je in die tijd al bijna 500 mining of jagen xp krijgen, dat staat dus totaal niet in verhouding.

Verlaag de hoeveelheid xp nodig voor 1 level, dit zou je ook kunnen toepassen bij farming.
Maak custom fish drops, die je kan vangen voor grote hoeveelheden xp
Maak zoals op de vorige skyblock een custom fishing rod systeem waarmee je de snelheid van vissen ook nog kan beinvloeden, of de xp waarde van vissen kan verhogen
-dubbel drop (2x item en 2x xp)
-fishing speed
-fishing luck
-fishing net (relatief dure upgrade met procentuele kans om een fishing net binnen te halen met een waarde van tussen de 5 en 15 drops)

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Over dit idee zijn we zeer enthousiast. Goed uitgewerkt idee waar zeker punten inzitten die meedenkend zijn met de game. Dankjewel daarvoor. Ook is dit idee voor onze developers genoteerd om naar te kijken op welke manier het toepasbaar is in de server.

Let wel op! Dit is geen belofte dat elk detail er komt of dat het volledige idee komt zoals het vermeld is maar we overwegen zeker de mogelijkheden.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 30
Downvotes: 1

Tekst uit de suggestie:
Hoii! Hoe leuk zou het zijn als de shop flowers verkoopt?
De meeste flowers kan je wel krijgen met bonemeal, maar de bloemetjes die 2 hoog zijn niet, en die kunnen wel heel leuk staan bij je build! (En misschien heb ik ze ook nodig hehe)

Ik hoop dat er mee gedaan kan worden!
Groetjessss!

Wat gaan we met deze suggestie doen:
We vinden het zeker een leuk idee om bloemetjes extra toe te voegen en er kwamen al wat ideeën op. We gaan kijken naar of en hoe we dit kunnen gaan toepassen op een leuke manier.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 19
Downvotes: 3

Tekst uit de suggestie:
op mijn eiland ben ik niet instaat om een groot of meerde projecten te maken omdat er een limiet op hoppers en observers staat. het valt mij op dat bij deze twee blokken het limiet erg laag staat voor hoe vaak je ze gebruikt. Ik zou dus willen vragen of dat verhoogt kan worden?? ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem.ik zou het erg fijn vinden als hier iets mee word gedaan alvast bedankt Groetjeess!

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Is onlangs omhoog gegaan. In de toekomst komt hier wellicht meer voor. Even afwachten dus.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 5
Downvotes: 6

Tekst uit de suggestie:
Ja je leest het goed je kan nu water in de netherplaatsen lol Verwijder het,1 Het hoort niey

Wat gaan we met deze suggestie doen:
De community wijst deze suggestie af. Dit is af te lezen aan de downvotes en de reacties in de suggestie.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 12
Downvotes: 2

Tekst uit de suggestie:
Momenteel staat er op het forum een staff foto waar bijvoorbeeld nog een Sem of een Floris op is te zien. Ook is er juist staff die er nu is en eerder niet was niet op te zien. Daarom een voorstel om een nieuwe foto te maken met het hele team van nu.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
De foto die op het forum staat is 3 jaar oud bijna en inderdaad wel aan vervanging toe. We gaan een moment bekijken om deze foto te vervangen.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 11
Downvotes: 2

Tekst uit de suggestie:
Hier ben ik weer met een te gekke suggestie.

Bundelkortingen:
Stel bundels samen met zowel minder populaire als populaire items en bied ze aan tegen een gereduceerde prijs. Dit maakt het aantrekkelijker voor spelers om een bundel te (ver)kopen omdat ze weten dat ze een goede deal krijgen. ( Hier zijn ook nog altijd de voorraden)

Vaardigheid Bundels:
Om vaardigheden nuttiger te maken, bieden we bundels aan die een mix bevatten van 3-4 items van elke vaardigheid. Dit maakt de vaardigheden waardevoller. ( Hier zijn ook nog altijd de voorraden)
  • Farmbundel: Bevat een mix van alle seeds/crops.
  • Woodbundel: Bevat een mix van alle saplings/wood logs.
  • Vissenbundel: Bevat een mix van alle visitems.
  • Minenbundel: Bevat een mix van alle stones/ores.
  • Jagenbundel: Bevat een mix van alle mob drops.
Loyaliteitspunten:
Voor elke 5k (aanpasbaar) die je uitgeeft, verdien je een loyaliteitspunt. Deze punten kunnen worden ingewisseld voor extra kortingen op toekomstige aankopen, waardoor spelers worden aangemoedigd om terug te blijven komen en kopen.

Ruilhandel:
Lever een bepaalde hoeveelheid items in en ontvang een betere hoeveelheid andere items terug. In beide richtingen mogelijk zolang er voorraad is.Niet alles moet toegepast worden, ik geef alleen enkele mogelijkheden om de blackmarket leuker te maken. Ik sta open voor meer suggesties en opbouwende kritiek om onze serverervaring te verbeteren.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Dit idee hebben we even "on hold" gezet omdat we eerst willen bekijken in hoeverre dit mogelijk zou kunnen zijn. Het is wel een leuk idee en er is goed over nagedacht. Complimenten.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 8
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
Als fanatieke speler van Skyblock stoort de challenge generator me al heel even.
  • Nutteloosheid van percentages:
    • Momenteel wordt het brandstofniveau van de challenge generator weergegeven in percentages. Echter, ik ben van mening dat het veel handiger zou zijn om dit weer te geven in aantallen. Het zou bijvoorbeeld veel duidelijker zijn als ik zou kunnen zien dat er nog 25 blokken brandstof beschikbaar zijn, in plaats van percentages als 150% of 200%.
  • Verplaatsbare challenge generator:
    • Momenteel kan ik de challenge generator niet verplaatsen nadat ik hem op een bepaalde plek heb geplaatst. Dit zorgt ervoor dat als ik hem perongeluk verkeerd plaats niks anders op die plaats kan zetten. Daarom stel ik voor dat de generator verplaatsbaar wordt gemaakt zoals de andere generators.
Dit is misschien een kleine verbetering maar alle beetjes tellen.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
We begrijpen de ideeën maar weten niet helemaal of dit 100% toepasbaar is. Het is doorgestuurd naar de developers om te kijken of en wat de mogelijkheden kunnen zijn.

Mocht het worden toegepast dan kun je dit op zijn tijd terug vinden in server changelog op discord.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 1
Downvotes: 5

Tekst uit de suggestie:
Oke dus het is duidelijk dat er geen sellwand inkomt vanwege de packs die je kan kopen. Maar zou er dan misschien wel op zijn minst een warp voor de shop kunnen komen? Ik weet dat het niet heel ver is om te lopen maar als je heel veel heb om te verkopen begin dat wel een klein beetje te vervelen.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
De suggestie wordt niet in behandeling genomen vanwege 2 redenen:
  • De community wijst de suggestie af;
  • Deze suggestie is al vaker ingediend en afgewezen omdat deze functie in de athena pack zit;
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 8
Downvotes: 0

Tekst uit de suggestie:
In mijn ogen verdrijf ik enorm veel tijd in het verkopen van producten/items op de skyblock, dan heb ik het voornamelijk over items verkopen zoals: Diamond/Iron/Dirt/Boneblocks etc. Mij lijkt het een goed idee om een chest-shop te kunnen gebruiken zodat spelers (zelfs als ik offline ben) hun spullen kunnen kopen en mij het geen extra tijd kost. Dit is in mijn ogen een win-win situatie. Hierbij help je de "klant" zodat ze als de (chest-)shop gevuld is hun items kunnen kopen en ik denk dat het verder ook een goede toevoeging heeft aan de economie van de server. Hierbij worden mensen niet geiriteerd als ze bijvoorbeeld nergens meer dirt kunnen kopen maar dat ze weten van, op dit en deze eilanden kan ik er sowieso aan komen.(Geen idee of ik het goed heb uitgelegd, voor vragen of derglijke dingen graag reactie's )

Toevoeging vanuit de suggestie reacties:
Door dit te doen is het hebben van een shop ook veel aantrekkelijker, en indd je hoeft niet altijd opzij te springen voor spelers die iets willen kopen, want het gaat automatisch ( als je ergens mee bezig bent en iemand wilt iets kopen.. mag altijd, super leuk.. Maar je moet wel je werk waaromee je bezig bent stilleggen, is niet erg, maar soms vervelend) Door middel van indd bijv een barrel hoef je er niet perse bij te zijn, en is het met offline verdienen aan de speler om een island / shop te hebben die indruk achter laat bij spelers, zodat als je er niet bent er alsnog gekocht kan worden. ( economisch ook een hele goeie voor de server, denk bijv aan schooltijden dat het rustig is)Ook maakt dit het aantrekkerlijker voor spelers om een hele shop te bouwen ipv te marketeren of te verkopen via alleen chat.

Mooi voorbeeld is bijv; Ik heb marktkraampjes op mn island om te verkopen, maar eigenlijk doe ik alles via de chat en niet zo zeer voor door de kraampjes (Kraampjes was oorsprongelijk een idee als sier), maar het zou wel leuk zijn als die gebruikt zouden kunnen worden. Je belast de skyblock shop er ook niet mee, want het zijn items van spelers onder elkaar

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Er moet eerst gekeken worden of we dit kunnen toepassen in de game aangezien ook de auction house (veilingen) er nog aan gaat komen.
Suggestie bedoeld voor:
Skyblock 2.0

Upvotes: 2
Downvotes: 2

Tekst uit de suggestie:
Kan de challenge gen misschien een vaste prijs krijgen of dat je er meerdere challenges mee kan doen? Nu kan je er maar 1 challenge mee doen voor (in mijn geval) 40k en dat is te duur voor wat je ervoor terug krijg denk ik. En hij wordt elke keer duurder dus eigenlijk is de gen een vreemde toevoeging op deze manier vind ik.

Wat gaan we met deze suggestie doen:
Deze suggestie is al meermaals ingediend en afgewezen omdat de challenge generator op deze manier mee gaat in de inflatie van de economie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan