Suggesties

ItzCodex

Developer
Forumleiding
Developer
Goedenavond allemaal,

Er word mij vaak gevraagd of wij wel iets doen met jullie suggesties. Heel simpel, het antwoord daarop is ja. Echter worden vele suggesties afgekeurd omdat ze geen toegevoegde waarde bevatten of onrealistisch zijn om toe te voegen.

Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden komt hieronder een opsomming met suggesties die wij geïmplementeerd hebben en welke niet:

Sta toe dat mensen gewoon level farms mogen maken en dat staff dan niet gaan janken dat ze te snel omhoog gaan en dan levels afpakken (10, 18)
Er is veel verwarring over wat nu valt onder een `level farm`. Met level farms bedoelen wij (semi) geautomatiseerde farms waarmee je persoonlijke level omhoog gaat. De reden waarom wij deze niet toestaan is omdat het spelers een oneerlijk voordeel geeft vergeleken met de rest van de server.

Voeg een /staff command toe in de survival dat je kan zien welke staffleden online zijn (32, 5)
Deze suggestie is ook vaak voorgekomen. Wij hebben deze suggestie bewust niet toegevoegd omdat het voor staffleden lastig is om in de minecraft chat goede support te leveren. Wanneer een speler vragen heeft dan kan hij/zij deze stellen middels een discord ticket.

Voeg toe dat je meerdere home locaties kan zetten (34, 17)
Wij proberen de survival zo standaard mogelijk te houden. Daarom hebben wij ervoor gekozen om spelers maar een enkele home te laten zetten.

Mensen met een rank meer permissies geven een (bijvoorbeeld een extra /home) (26, 17)
Dit is helaas niet mogelijk. Als je door middel van betaling een speler een voordeel geeft boven een andere, niet-betalende speler is dat niet toegestaan, in elke denkbare context.
Meer informatie hierover: https://www.minecraftkrant.nl/minecraft-eula

Het zou fijn zijn als er een command komt waarmee je kan zien wanneer je whitelist verloopt (21, 16)
Dit command is er al. Wanneer je in de survival lobby /whitelist doet kan je precies zien wanneer je whitelist verloopt.

Maak dat je deathmessages aan of uit kan zetten (36, 3)

Deze suggestie is al toegevoegd aan de roadmap. Dit houd in dat deze ooit toegevoegd zal worden. Wanneer dit is is nog onduidelijk. Momenteel focussen wij vooral op het oplossen van server gerelateerde problemen.

Haal die "het is niet toegestaan om twee keer hetzelfde bericht te sturen" eruit. Ik snap waarom die erin zit maar soms hij echt irritant. (30, 7)
Er zijn de laatste tijd al veel update verricht aan het chat systeem. Helaas is deze nog niet 100% optimaal. We kunnen het nooit helemaal uitzetten maar verwacht wel dat het alleen maar beter zal worden in de toekomst.

Doe erin dat je op de iemand in de chat kan negeren (/ignore [naam]) (39, 5)
Net als bij de deadmessages suggestie is deze ook toegevoegd aan de roadmap.

Fix dat je kan zien welke enchantment er op een items komt te staan wanneer je deze wilt gaan enchanten.
Zoals Harm ook in zijn video heeft verteld hebben we deze bewust uitgezet. Het is dus geen bug maar een bewuste keuze.

Villagers breeden aanzetten omdat het er toch telkens minder zijn omdat sommige mensen die het spel niet snappen ze gewoon beginnen te killen, en uiteindelijk worden het er minder en minder. (36, 2)
Als villager breeding in default Minecraft zit dan zal het ook gewoon werken op de harmserver. We hebben zo min mogelijk aan de villagers aangepast. Het enige dat niet met villagers kan is ze gebruiken om mee te traden.

Haal die cooldown van /home af, want als je nu trade met mensen haal je je stuff op home dan ga je spawn en dan zit je vast op spawn. (40, 6)
Dit is denk ik wel een van de meest voorkomende suggesties van de laatste weken. Ik weet dat die cooldown heel irritant is, heb er zelf ook last van. Echter is het wel een belangrijk element in de survival. Zoals ik al vaker verteld heb proberen we de survival zo standaard mogelijk te houden. En in standaard Minecraft zit ook geen /home en /spawn command. Daarom hebben wij besloten om een kleine cooldown van 5 en 10 minuten op deze commands te zetten.

Zet de difficulty op normal dan word het spel iets leuker (11, 13)
Wellicht dat we in de toekomst de game difficulty omhoog zullen zetten. Vooralsnog zal hij op easy blijven staan om het spel beter speelbaar te maken voor nieuwe spelers. Om het voor sommige toch wat lastiger te maken hebben we de mob-damage hoger gezet.
 
Bovenaan