Speel samen met 0 andere op
play.harmserver.nl

Nieuws Suggesties week 13 & 14

HarmServer

Eigenaar
Beste lezer,

We willen jullie enorm bedanken voor alle suggesties die de afgelopen twee weken zijn ingediend. Het is fantastisch om te zien hoe jullie allemaal meedenken en bijdragen aan onze game-ervaring.

Elke twee weken nemen we de tijd om alle suggesties te bekijken en te beoordelen. We letten daarbij op een paar zaken:
  • We moeten zeker weten dat de voorgestelde veranderingen voldoen aan de regels van de EULA.
  • We kijken of de suggestie past bij de huidige staat van de game.
  • Soms kunnen we suggesties combineren met andere updates, maar dat kan de implementatietijd verlengen.
  • We moeten ook rekening houden met de hoeveelheid werk die nodig is om de suggestie uit te voeren. Als het te veel werk is, kan dat ten koste gaan van andere belangrijke taken op onze servers.
We willen benadrukken dat het niet mogelijk is om meer informatie te vragen over de ingediende suggesties, bijvoorbeeld via tickets. We kunnen namelijk niet altijd antwoorden op de vraag of en wanneer een suggestie wordt geïmplementeerd in de game. Dit hangt af van het idee dat in de suggestie wordt voorgesteld en of het mogelijk wordt samengevoegd met andere updates, waardoor het soms wat langer kan duren.

Nogmaals, bedankt voor al jullie inbreng. Jullie helpen ons echt om de game te verbeteren voor iedereen!

1712354032868.png

De afgelopen weken krijgen we behoorlijk veel suggesties binnen waarvoor uiteraard super veel dank. Om de lijst hieronder niet heel erg lang te maken hebben we deze keer ervoor gekozen om een aantal suggesties uit te lichten waar we naar gekeken hebben. Alle andere suggesties hebben een opmerking met een tag naar de maker van de suggestie gekregen zodat deze op de hoogte is wat er met zijn/haar suggestie gebeurd is.

Tekst uit de suggestie:
wat ik merk is dat de limieten op eiland soms iets te overdreven zijn. limieten zijn er ook voor een reden en dat begrijp ik, maar je kan soms ook overdrijven. wat ik wil met deze suggestie is dat de limieten wat minder worden en de limieten op sommige dingen denk aan repeaters hoppers weg kunnen, want die geven bijna geen lagg. de server bestaat uit 5 nodes 1 main node en 4 eiland nodes 1 eiland is 1 server. om dat te laten crashen moet je wel wat meer heben dan alleen een beetje redstone.ben je er wel of niet mee eens laat het hieronder weten!

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
  • Nja ik moet wel zeggen dat pve mij persoonlijk niet direct aanspreekt. Maargoed de definitie van uitspelen is voor iedereen verschillend, dat neemt het feit niet weg dat als je op een gegeven moment geld “over” hebt er toch iets mis gaat. Hiermee doel ik op een gebrek aan money goals, als je naar andere pve (skyblock)servers kijkt hanteren deze meestal een soort een systeem waaraan je je geld kwijt kunt. In de vorige skyblock ging dit op aan onder andere is lvls of zeldzame items. Wellicht dat er iets leuks verzonnen kan worden waar je een hoop geld voor nodig gaat hebben. Denk aan custom armor sets en wapens welke je kunt kopen/unlocken en upgraden met verscheidene andere items. Om een voorbeeld te geven; Pirate set. Deze zou dan te upgraden zijn met een item wat je bijvoorbeeld krijgt als zeldzame drop dmv vissen mits je een bepaald vis level bent. Dit armor kan vervolgens ingezet worden om een assortiment aan mobs te verslaan. Dit upgrade item is dan te verkopen aan andere spelers wat automatisch ervoor zal zorgen dat je weer iets aan je geld hebt aangezien die armor upgrades zeldzaam zullen zijn. Uiteraard is dit wel een long shot, en zal dit niet van de een op de andere dag toegevoegd worden, als het überhaupt de server haalt xd. Maar ik denk zelf wel dat er op den duur iets toegevoegd zal moeten worden waar je echt miljoenen aan kan spenderen.
  • Ben ik het zeker mee eens.. meeste of spelers vinden pve niks wat ik ook snap want iedereen zijn eigen ding dit trekt net weer wat andere spelers aan dan de vorige skyblock, ook je idee iets waar je meer geld aan kan spenderen is zeker een goede optie ik zou dit het liefst zien in de vorm van verzamelen, je moest eerst upgrades doen om het überhaupt te kunnen verzamelen en dan doe je er nog even over om het ook daadwerkelijk te bemachtigen. Zodra je dit item hebt kun je dit inderdaad upgraden naar Max level. Hier haal je een voordeel uit, je kan mobs makkelijker verslaan, je dagelijkse shop limiet word verhoogd of je krijgt nog een extra enchantment op de enchantments die er al zijn (bijv sneller hakken of zeldzamere dingen opvissen)
  • Dit zwz en sky2.0 is nog niet eens in de buurt bij hoe we het willen, er komen binnenkort ook weer een tal een updates aan die het spelen ook hopelijk weer leuk gaan maken.
  • En hierin kunnen de eilandlimieten natuurlijk ook aangepast worden zou het nodig moeten zijn/ haalbaar voor de server. maar voor nu staan ze best goed ig.
  • Wellicht dat er een bericht rondom de planning kan worden gedeeld met de spelers? Op die manier geef je iets om naar uit te kijken, op het moment dat ik bijvoorbeeld weet dat er in de toekomst 1b nodig gaat zijn voor een item dan kan je hier vast voorbereidingen etc voor treffen.

Oordeel over de suggestie:
De limieten zijn iets omhoog gegaan en in de toekomst zullen we kijken of we deze nog hoger kunnen zetten. Uiteraard moeten we er wel bij vermelden dat de limieten niet oneindig zullen zijn.
Tekst uit de suggestie:
Hoi allemaal!Ik speel nu al een tijdje skyblock op de HarmServer, echter vroeg ik mij af of er mogelijk naar de Durability gekeken kan worden van alle tools? Gezien er geen xp levels te verkrijgen zijn, kan je je tools niet repairen in een Anvil (ook beetje duur ofc). Maar ik merk bijvoorbeeld met pumpkins hakken dat mijn iron axe super snel kapot gaat (kan ook zijn dat ik misschien een te grote pumpkin farm heb ;) ). Misschien een kopje bij vaardigheden om een soort Unbreaking te krijgen op je tools?

Ik weet uiteraard niet of dit ooit ter sprake is gekomen of uit geprobeerd is. Kan uiteraard ook een soort element zijn in deze skyblock, dan is mij dat ontschoten .Tools die je wat langer kunt gebruiken zou niet verkeerd zijn imo. Ten slotte gaan ze toch uiteindelijk een keer kapot gezien geen mending en XP.

Misschien dat andere nog een idee er over hebben? Dan hoor ik het graag!

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
  • Zouden we dan niet beter per tool een enchant maken dat je dan ook kan enchanten?
  • Waarom per tool als je unbreaking voor alle tools kan ontgrendelen?
  • ja ik dacht mss meer enchants xd

Oordeel over de suggestie:
We vinden dit zeker een heel erg leuk idee. We gaan werken aan een idee om dit zo goed mogelijk toe te kunnen passen. Houdt er wel rekening mee dat dit niet betekend dat het aankomend weekend al in de server zit. We kunnen sommige suggesties met elkaar combineren of verwerken in een grotere update. Hierdoor duurt het soms langer voor je jouw meegenomen idee terug ziet in de server.
Tekst uit de suggestie:
Beste server grinderss,

Werken in Minecraft:
Mijn idee is om ergens op de spawn verschillende soorten beroepen uit te kunnen oefenen. Bij een NPC kan je je dagelijkse tasks krijgen en elke dag dat je deze task uitvoert krijg je een hogere streak wat betekent meer loon. Hier wat voorbeelden van NPC’s

NPC Myla:
Haar echte beroep mogen de spelers niet weten… het enige wat uit maakt is dat ze potions nodig heeft. Brouw de potions die ze nodig heeft en ontvang je welverdiende loon.

NPC Jan:
Deze NPC bestaat al, hij is visser hij heeft een x aantal vissen nodig om zelf ook winst te maken! Verzamel de vissen in zijn visvijver om zelf mee te genieten van zijn inkomsten.

NPC Benjamin:
Hij zit vaak diep in de mijnen om zoveel mogelijk te verdienen! Maar alsnog kan hij zijn familie niet voorzien van genoeg voedsel. Help jij hem door de gevraagde ores (uit de mijn van Benjamin) naar hem terug te brengen toch aan eten te komen?

NPC Joyce:
Van beroep is ze houthakker. Ze loopt met veel hout op haar rug te sjouwen, en heeft het maar al te zwaar. Help jij haar door logs te verzamelen en bij haar terug te brengen (in haar eigen bos). Misschien ontvang je dan wel een erg goeie beloning!

Diverse beloningen:
Je kan net zoals challanges verschillende beloningen claimen. Behalve geld kun je ook items ontvangen. Je kunt voor maximaal 2 NPC’s per dag werken. Dit betekent dat je wel 2 streaks tegelijk kunt hebben.

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
De suggestie was duidelijk genoeg en er waren geen extra toegevoegde opmerkingen.

Oordeel over de suggestie:
Geweldige suggestie met oprecht leuk uitgedachte ideeën. We hebben deze op de ideeënlijst gezet zodat we hier in de toekomst iets mee kunnen doen.
Tekst uit de suggestie:
Hier ben ik weer met een te gekke suggestie.

Bundelkortingen:
Stel bundels samen met zowel minder populaire als populaire items en bied ze aan tegen een gereduceerde prijs. Dit maakt het aantrekkelijker voor spelers om een bundel te (ver)kopen omdat ze weten dat ze een goede deal krijgen. ( Hier zijn ook nog altijd de voorraden)

Vaardigheid Bundels:
Om vaardigheden nuttiger te maken, bieden we bundels aan die een mix bevatten van 3-4 items van elke vaardigheid. Dit maakt de vaardigheden waardevoller. ( Hier zijn ook nog altijd de voorraden)

Farmbundel: Bevat een mix van alle seeds/crops.
Woodbundel: Bevat een mix van alle saplings/wood logs.
Vissenbundel: Bevat een mix van alle visitems.
Minenbundel: Bevat een mix van alle stones/ores.
Jagenbundel: Bevat een mix van alle mob drops.
Loyaliteitspunten:

Voor elke 5k (aanpasbaar) die je uitgeeft, verdien je een loyaliteitspunt. Deze punten kunnen worden ingewisseld voor extra kortingen op toekomstige aankopen, waardoor spelers worden aangemoedigd om terug te blijven komen en kopen.

Ruilhandel:
Lever een bepaalde hoeveelheid items in en ontvang een betere hoeveelheid andere items terug. In beide richtingen mogelijk zolang er voorraad is.Niet alles moet toegepast worden, ik geef alleen enkele mogelijkheden om de blackmarket leuker te maken. Ik sta open voor meer suggesties en opbouwende kritiek om onze serverervaring te verbeteren.

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
De suggestie was duidelijk genoeg en er waren geen extra toegevoegde opmerkingen.

Oordeel over de suggestie:
Er zitten zeker leuke ideeën tussen die we kunnen gebruiken. Welke er toegepast worden en wanneer zal dan gedeeld worden via een bericht in het kanaal #server-Changelog.
Tekst uit de suggestie:
Als fanatieke speler van Skyblock stoort de challenge generator me al heel even.

Nutteloosheid van percentages:
Momenteel wordt het brandstofniveau van de challenge generator weergegeven in percentages. Echter, ik ben van mening dat het veel handiger zou zijn om dit weer te geven in aantallen. Het zou bijvoorbeeld veel duidelijker zijn als ik zou kunnen zien dat er nog 25 blokken brandstof beschikbaar zijn, in plaats van percentages als 150% of 200%.

Verplaatsbare challenge generator:
Momenteel kan ik de challenge generator niet verplaatsen nadat ik hem op een bepaalde plek heb geplaatst. Dit zorgt ervoor dat als ik hem perongeluk verkeerd plaats niks anders op die plaats kan zetten. Daarom stel ik voor dat de generator verplaatsbaar wordt gemaakt zoals de andere generators.

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
De suggestie was duidelijk genoeg en er waren geen extra toegevoegde opmerkingen.

Oordeel over de suggestie:
Goede ideeën. We gaan kijken wanneer we dit eventueel zouden kunnen toepassen.
Tekst uit de suggestie:
In mijn ogen verdrijf ik enorm veel tijd in het verkopen van producten/items op de skyblock, dan heb ik het voornamelijk over items verkopen zoals: Diamond/Iron/Dirt/Boneblocks etc.

Mij lijkt het een goed idee om een chest-shop te kunnen gebruiken zodat spelers (zelfs als ik offline ben) hun spullen kunnen kopen en mij het geen extra tijd kost. Dit is in mijn ogen een win-win situatie.

Hierbij help je de "klant" zodat ze als de (chest-)shop gevuld is hun items kunnen kopen en ik denk dat het verder ook een goede toevoeging heeft aan de economie van de server. Hierbij worden mensen niet geïrriteerd als ze bijvoorbeeld nergens meer dirt kunnen kopen maar dat ze weten van, op dit en deze eilanden kan ik er sowieso aan komen.

(Geen idee of ik het goed heb uitgelegd, voor vragen of dergelijke dingen graag reacties 🙂 )

Toegevoegde opmerkingen/ideeën in de suggestie discussie:
(dit zullen niet alle opmerkingen zijn maar wel de meest toepasselijke op het onderwerp)
Door dit te doen is het hebben van een shop ook veel aantrekkelijker, en indd je hoeft niet altijd opzij te springen voor spelers die iets willen kopen, want het gaat automatisch ( als je ergens mee bezig bent en iemand wilt iets kopen.. mag altijd, super leuk.. Maar je moet wel je werk waaromee je bezig bent stilleggen, is niet erg, maar soms vervelend) Door middel van indd bijv een barrel hoef je er niet perse bij te zijn, en is het met offline verdienen aan de speler om een island / shop te hebben die indruk achter laat bij spelers, zodat als je er niet bent er alsnog gekocht kan worden. ( economisch ook een hele goeie voor de server, denk bijv aan schooltijden dat het rustig is)

Ook maakt dit het aantrekkerlijker voor spelers om een hele shop te bouwen ipv te marketeren of te verkopen via alleen chat.
Mooi voorbeeld is bijv; Ik heb marktkraampjes op mn island om te verkopen, maar eigenlijk doe ik alles via de chat en niet zo zeer voor door de kraampjes (Kraampjes was oorsprongelijk een idee als sier), maar het zou wel leuk zijn als die gebruikt zouden kunnen worden. Je belast de skyblock shop er ook niet mee, want het zijn items van spelers onder elkaar

Oordeel over de suggestie:
Op dit moment weten we niet zo goed wat we willen doen met deze suggestie. We hebben deze suggestie even gepauzeerd om er goed overna te kunnen denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind van die chest shops echt het beste idee doe dat er in het is gewoon handig als je offline bent en iemand wil iets kopen of je is bezoeken
 
Bovenaan